[wpseo_breadcrumb]

Hoe het allemaal begon

Stimulanz is een arbodienst die in 2005 voor het eerst het daglicht zag. Geboren vanuit een behoefte aan een snelle, persoonlijke en doortastende aanpak. En dat is nog steeds de basis van onze organisatie.

Wat wij wilden, was er nog niet

Een van onze oprichters was in de jaren negentig partner bij een detacheringbedrijf. Een tijd waarin elke organisatie met personeel aangesloten moest zijn bij een arbodienst. Het detacheringbedrijf wilde verzuim vanaf de eerste dag serieus aanpakken, maar liep ertegenaan dat de arbodienst hiervoor geen diensten aanbood.

Dan doen we het zelf

Het bedrijf besloot zelf het verzuim aan te pakken. Vanaf dag 1. Dat bleek al snel makkelijker gezegd dan gedaan. Het vraagt nogal wat. Bijvoorbeeld de discipline om capaciteit in te zetten op verzuim en niet op spoedklussen die iedere dag voorbij komen. Maar ze bleven geloven in hun aanpak.

We zagen dat het kon

Het detacheringsbedrijf trainde mensen om hen een betere kans te bieden op de arbeidsmarkt. Deze mensen hadden vaak een arbeidsdeskundige achter zich staan. En deze arbeidsdeskundige kwam in tegenstelling tot de arbodienst bij verzuim wel meteen in actie. Precies de snelheid en doortastendheid die het detacheringsbedrijf zocht. Het kon dus wel degelijk!

Het verzuim nam af

De doortastende aanpak van het detacheringsbedrijf en de arbeidsdeskundigen zorgden voor aanzienlijk korter verzuim. Dit positieve resultaat legde de basis voor Stimulanz. De liberalisering van de arbomarkt gaf het laatste zetje. In 2005 zijn we begonnen met bedrijfsartsen én met arbeidsdeskundigen en enige tijd later ook met casemanagers. En zo werken we nog steeds: persoonlijk, snel en doortastend!